Maks Witkowski

Jak viralowa piosenka zmienia karierę artystki na TikToku

Dzisiaj ciekawa historia o tym, jak jedna piosenka czekała aż 7 lat, aby wybić się na TikToku i zmienić karierę artysty. Jestem pewien, że kojarzycie tę piosenkę z TikToka. To właśnie o niej będziemy dzisiaj rozmawiać. Przygotujcie się na pełną energii opowieść!

Viralowy hit na TikToku

Piosenka „Makeba” Jain, wydana w 2016 roku, przez wiele lat nie zdobyła zasłużonej popularności. Dopiero dzięki TikTokowi i trendom, o których będziemy mówić , stała się wielkim hitem.

To doskonały przykład na to, jak viralowy trend na TikToku może przyczynić się do sukcesu artysty.

Z TikToka na YouTube’a

Gdy piosenka zaczęła być coraz bardziej wykorzystywana na TikToku, ludzie zaczęli zainteresować się Jain i jej kanałem na YouTubie.

źródło: socialblade.com

Liczba wyświetleń jej utworów osiągnęła niebotyczne wartości w ciągu zaledwie kilku tygodni. To tylko pokazuje, jak viralowy TikTok może wpłynąć na odtwarzanie Twoich utworów.

źródło: socialblade.com

Do dziś film na YouTube uzyskał ponad 261 milionów wyświetleń.
Powyżej wykres jak wyglądała historia tego kanału przez ostatnie kilka lat.
Widzisz pewnną zmianę przed wakacjami 2023? To właśnie wtedy wskoczył pierwszy trend na TikToku z jej piosenką.

Jak influencerzy wykorzystali tą wiralową piosenkę

Teraz czas na przykłady trzech influencerów, którzy doskonale odzwierciedlili i wyłapali ten trend.

@tugboat_spenny

Not again ????‍♂️ #ceilingfanceo

♬ Makeba – Jain

Pan z kręcącym smartfonem na lampie

Pierwszym z nich jest użytkownik @Tugboat_spenny, który zgromadził aż 46,9 miliona wyświetleń swojego filmu.

@thesecarbsdontcount

Welcome to pasta tik tok ???? #pastas #fyp

♬ Makeba – Jain

Witaj na makarontoku

Kolejnym przykładem jest kanał These Carbs Don’t Count, specjalizujący się w przepisach kulinarnych. Ich wideo z piosenką „Makeba” zostało wykorzystane aż 48,8 miliona razy.

To tylko pokazuje, jak bardzo muzyka może wpływać na popularność filmów z jedzeniem. Oglądasz TikToki z jedzeniem?

Gwiazda filmów dla dorosłych?

Na koniec mam dla Ciebie największą sensację – 21-letnią influencerkę Jellybean Brains, która tworzy na TikToku już od 3 lat.

@daisybloomss

fyp egirl viral fakebody

♬ Makeba – Jain

Nagrywając do piosenki „Makeba”, stworzyła ponad 30 filmów z tą samą piosenką. Dzięki temu uzyskała ponad 34 miliony wyświetleń i 200 tysięcy serc. Ale to nie wszystko…

Jej strategia była trochę inna.

Ta influencerka miała kilka kanałów na TikToku, również te fanowskie.
Co więcej z tą właśnie piosenką dodała aż 33 filmy na TikToka, gdzie finalnie całe jej konto zgromadziło dla tej piosenki ponad 105 milionów wyświetleń.

To pokazuje, że jeśli jeden film się nie wybije, warto spróbować ponownie!

Czego może to nas nauczyć?

Ta historia jest doskonałym przykładem na to, jak viralowy trend na TikToku może przyczynić się do sukcesu artysty/muzyka i nie tylko.

Kilka kanałów mniejszych, lub większych podłapując się pod ten trend ugryzło kawałek tego torta.

Co dalej?

Jain, twórczyni piosenki „Makeba”, teraz występuje na festiwalach i wszyscy przychodząc na jej koncert czekają właśnie na ten utwór. To niesamowite, jak potężną siłą są trendy na TikToku!

W samym 2023 roku ta 31 letnia artystka miała 24 koncerty promując swoją nową płytę „The Fool”, gdzie wcześniej prawie przez 2 lata nie koncertowała oficjalnie wcale.

Czyżby TikTok dał jej nadzieję na wskrzeszenie kariery?

Scroll to Top